Muut tapahtumat

Suomen matemaattinen yhdistys osallistuu matemaattisten tapahtuminen ja konfrenssien järjestämiseen.

Muut tapahtumat

Image
Avoin topologian oppikirja, taustalla koivu kesäisellä parvekkeella.
Tapahtumat |
Lyhyt listaus kesäkauden ammattitapahtumista Suomessa ja lähialueilla.
Logo.
Tapahtumat |
29. pohjoismainen matemaatikkokongressi järjestetään Aalborgissa 3.-7. heinäkuuta yhdessä EMS:n (European Mathematican Society) kannsa. Vuosi 2023 on myös Tanskan matemaattisen yhdistyksen perustamisen 150.-juhlavuosi.
Image
Fields medal front side. [From Wikipedia. Released into the public domain by the author, Stefan Zachow of the International Mathematical Union; retouched by King of Hearts.]
Tapahtumat |
Joka neljäs vuosi järjestettävän Kansainvälisen matemaatikkokongressin (ICM) yhteydessä on International Mathematical Unionin (IMU) palkintoseremonia, jossa julkistetaan mm. Fieldsin mitalin saajat. Palkintoseremonia järjestetään tänä vuonna Helsingissä 5. heinäkuuta ja Suomen matemaattinen yhdistys on yksi sen järjestäjätahoista.
Image
28th Nordic Congress of Mathematicians poster cropped (from congress organizers)
Tapahtumat |
Pohjoismainen matemaatikkokongressi, 28th Nordic Congress of Mathematicians (NCM), järjestetään Aalto-yliopistolla 18.-21. elokuuta, 2022.