Kuva SMYn 150-vuotisjuhlista. Matemaatikko esittelee toista matemaatikkoa.
Kuva SMYn 150-vuotisjuhlista. Matemaatikko liitutaulun vieressä esitelmöimässä.
Kuva SMYn 150-vuotisjuhlista. Matemaatikko täyden liitutaulun edessä pohtimassa.
Ryhmäkuva SMYn 150-vuotisjuhlista.

Suomen matemaattinen yhdistys

Suomen matemaattinen yhdistys (SMY) on matematiikan tutkijoiden, soveltajien ja opiskelijoiden yhdistys. Vuonna 1868 perustetun yhdistyksen tarkoituksena on edistää matematiikan tutkimusta ja harrastusta Suomessa.

Image
Samuli Siltanen sekä vieressä piirroskuva hahmosta, josta otettu yksiulotteinen röntgenhistogrammi
Tapahtumat |
Puhujana on professori Samuli Siltanen (Helsingin yliopisto) ja esitelmän aihe on "The magic of math: three-dimensional X-ray vision". Kollokviota voi seurata suomalaisten yliopistojen matematiikan laitoksilla sekä Zoomissa.
Logo.
Uutiset |
Ernst Lindelöf -palkinto vuoden 2023 parhaasta maisterin-/diplomityöstä sekä vuoden 2023 parhaan väitöskirjan palkinto jaettiin SMY:n vuosikokouksessa 25.3.2024.
Ville Aitlahti on saanut kunniakirjan Pekka Pankalta
Uutiset |
SMY:n matematiikkapalkinto 2024 myönnettiin Matikkamatskut-kanavasta tunnetulle opettaja Ville Aitlahdelle.