Jäseneksi

Liittyminen

Suomen matemaattinen yhdistys ottaa jäsenikseen matematiikan ammattilaisia, matematiikan opiskelijoita ja kiinnostuneita harrastajia. Yhdistyksen hallitus hyväksyy uudet jäsenet hakemuksen perusteella. Voit hakea jäseneksi valitsemalla allaolevasta lomakkeesta "Jäsenhakemus", täyttämällä pyydetyt tiedot ja valitsemalla "Lähetä".

Jäsenyyksiä on kolmea tyyppiä:

• Varsinainen jäsenyys matematiikan ammattilaisille;
  • Kannatusjäsenyys kenelle tahansa matematiikasta kiinnostuneelle sekä yhdistyksille ja muille oikeushenkilöille;
  • Opiskelijajäsenyys matematiikkaa päätoimisesti opiskelevalle alle 30-vuotiaalle (sekä perustutkinto- että tieteelliset jatko-opinnot),

Yhdistyksen kokouksissa äänioikeus on vain varsinaisilla jäsenillä, mutta kaikilla jäsenillä on läsnäolo- ja puheoikeus.

Jäsenmaksu

Yhdistyksen jäsenmaksu vuonna 2024 on 30 euroa varsinaisille jäsenille ja 15 euroa kannatus- ja opiskelijajäsenille.

Jäsenmaksulaskut lähetetään henkilökohtaisesti jäsenille. Jäsenmaksun maksamiseen liittyvissä kysymyksissä voi olla yhteydessä yhdistyksen sihteeriin.

Jäsenedut

SMY:n jäsenenä olet mukana tukemassa suomalaista matematiikan ammattitaitoa, kansainvälistä yhteistyötä sekä matematiikan opetusta ja valmennusta. Lisäksi saat ajoittaista jäsenviestintää tulevista kansallisista tapahtumista.

Varsinaiset jäsenet saavat myös seuraavat yhteistyökumppaneidemme edut:

Yhteystietojen päivittäminen ja muut jäsenasiat

Jäsenet voivat päivittää yhteystietojaan alla olevan lomakkeen kautta valitsemalla "Tietojen muutos", täyttämällä pyydetyt tiedot ja valitsemalla "Lähetä".

Jäsen voi erota yhdistyksestä ilmoittamalla siitä sähköpostitse yhdistyksen sihteerille. Jäsenellä, joka ei ole kalenterivuoden loppuun mennessä maksanut erääntynyttä jäsenmaksuaan, ei ole äänioikeutta eikä oikeutta jäsenyyden perusteella saataviin etuisuuksiin, kunnes maksut on suoritettu. Jäsen, joka ei kolmeen vuoteen ole maksanut jäsenmaksujaan, katsotaan eronneeksi yhdistyksestä.

Jäsenhakemus tai jäsentietojen muutos