Image
Samuli Siltanen sekä vieressä piirroskuva hahmosta, josta otettu yksiulotteinen röntgenhistogrammi
Tapahtumat |
Puhujana on professori Samuli Siltanen (Helsingin yliopisto) ja esitelmän aihe on "The magic of math: three-dimensional X-ray vision". Kollokviota voi seurata suomalaisten yliopistojen matematiikan laitoksilla sekä Zoomissa.
Image
Heather Macbeth [image from https://faculty.fordham.edu/hmacbeth1/ used with permission]
Tapahtumat |
Ensimmäinen SMY:n etäkollokvio järjestetään keskiviikkona 18. lokakuuta klo 16:15. Puhujana on professori Heather Macbeth (Fordham University, USA) ja esitelmän aihe on "Making mathematics computer-checkable". Kollokvion katselutilaisuuksia järjestetään suomalaisten yliopistojen matematiikan laitoksilla.
Tapahtumat |
Matematiikan päivät järjestetään Aalto-yliopistolla, Espoon Otaniemessä, 4.-5. tammikuuta 2024. Kokouksessa on 7 pääesitelmää sekä useita alakohtaisia rinnakkaissessioita.
Image
Avoin topologian oppikirja, taustalla koivu kesäisellä parvekkeella.
Tapahtumat |
Lyhyt listaus kesäkauden ammattitapahtumista Suomessa ja lähialueilla.
Tapahtumat |
29. pohjoismainen matemaatikkokongressi järjestetään Aalborgissa 3.-7. heinäkuuta yhdessä EMS:n (European Mathematican Society) kannsa. Vuosi 2023 on myös Tanskan matemaattisen yhdistyksen perustamisen 150.-juhlavuosi.
Tapahtumat |
Suomen matemaattisen yhdistyksen vuosikokous 2023 pidetään maanantaina 17. huhtikuuta klo 16 Exactumin salissa CK112.
Image
28th Nordic Congress of Mathematicians poster cropped (from congress organizers)
Tapahtumat |
28. pohjoismainen matemaatikkokongressi järjestetään Aalto-yliopistolla 18.-21.8.
Image
Fields medal front side. [From Wikipedia. Released into the public domain by the author, Stefan Zachow of the International Mathematical Union; retouched by King of Hearts.]
Tapahtumat |
Joka neljäs vuosi järjestettävän Kansainvälisen matemaatikkokongressin (ICM) yhteydessä on International Mathematical Unionin (IMU) palkintoseremonia, jossa julkistetaan mm. Fieldsin mitalin saajat. Palkintoseremonia järjestetään tänä vuonna Helsingissä 5. heinäkuuta ja Suomen matemaattinen yhdistys on yksi sen järjestäjätahoista.
Tapahtumat |
Pohjoismainen matemaatikkokongressi, 28th Nordic Congress of Mathematicians (NCM), järjestetään Aalto-yliopistolla 18.-21. elokuuta, 2022.
Matematiikan päivät 2022
Tapahtumat |
Matematiikan päivät järjestettiin etätapahtumana Tampereen yliopistolla 4.-5.1.2022.