Pohjoismainen matemaatikkokongressi 18.-21.8.2022

Linkki kongressin omalle verkkosivulle: 28th Nordic Congress of Mathematicians

Pohjoismainen matemaatikkokongressi

Pohjoismainen matemaatikkokongressi (Nordic Congress of Mathematicians) on vuoroin kussakin pohjoismaassa järjestettävä tieteellinen kongressi. Kongressin tieteellisessä toimikunnassa on kaikkien pohjoismaiden matemaattisten yhdistysten edustajat.

28. pohjoismainen matemaatikkokongressi oli alun perin tarkoitus järjestää vuoden 2020 elokuussa, mutta kongressia on lykätty kahdesti pandemian takia. Kongressi järjestetään nyt vuoden 2022 elokuun 18.-21. päivä Aalto-yliopistolla. Kutsutut pääesitelmien pitäjät ovat Elisenda Feliu (University of Copenhagen), Tuomo Kuusi (Helsingin yliopisto), Finnur Lárusson (University of Adelaide), Eugenia Malinnikova (NTNU Trondheim), Kaisa Matomäki (Turun yliopisto), Dan Petersen (Stockholm University) ja Mikko Salo (Jyväskylän yliopisto). Lisäksi kongessissa on esitelmiä 18 rinnakkaissessiossa.

Kongressin pääjärjestäjänä toimii David Radnell (Aalto-yliopisto). Kongressin tieteellisen toimikunnan jäsenet ovat lisäksi Juha Kinnunen (Aalto-yliopisto), Klas Markström (Umeå University), Kristian Seip (NTNU Trondheim), Ragnar Sigurðsson (University of Iceland), Steen Thorbjornsen (Aarhus University), jotka edustavat toimikunnassa Suomen, Ruotsin, Norjan, Islannin ja Tanskan matemaattisia yhdistyksiä.

28th Nordic Congress of Mathematicians posteri (kongressin järjestäjiltä)