SMY:n etäkollokvio

Suomen matemaattisen yhdistyksen toimintaan ovat alusta lähtien kuuluneet vierailijaesitelmät. Käynnistimme tämän perinteen uudelleen syksyllä 2023 etäkollokvion muodossa.

SMY:n etäkollokvio järjestetään kahdesti vuodessa. Esitelmää on mahdollista seurata paitsi etäyhteydellä, myös yliopistoilla pidettävissä yhteisissä katselutilaisuuksissa. Kunkin katselutilaisuuden järjestäjä voi päättää, onko tilaisuuden yhteydessä muutakin sosiaalista ohjelmaa. Itse kollokvion järjestämisvastuu kiertää yliopistolta toiselle.

Aiempien kollokvioiden nauhoitukset löytyvät yhdistyksen YouTube-kanavalta. Lopun yleisökysymykset eivät sisälly nauhoitukseen.

• 17.4.2024 Samuli Siltanen: The magic of math: three-dimensional X-ray vision (lisätietoa)
  • 18.10.2023 Heather Macbeth: Making mathematics computer-checkable (tiivistelmä; tallenne)