Kesän matemaattisia tapahtumia

Kesän konferenssikauden aikana järjestetään useita matemaattisia ammattitapahtumia Suomessa ja lähialueilla. Tässä on epätäydellinen (ja vielä päivittyvä) tiivistelmä tulevista tapahtumista. Ellei toisin mainita, SMY ei osallistu tapahtumien järjestämiseen.

Jos olet järjestämässä matemaattista tapahtumaa, jonka haluaisit listalle, vinkkaathan siitä osoitteeseen smy-sihteeri@helsinki.fi.

Erityisesti haluaisimme muistuttaa Pohjoismaisesta matemaatikkokongressista, jonka osallistumismaksusta SMY:n jäsenet saavat tuntuvan alennuksen. Tänä vuonna kongressi järjestetään Tanskan Aalbogissa, mutta myös etäosallistuminen on mahdollista.

7.–9. kesäkuuta, Helsinki
Tilastoseuran 100+ -vuotisjuhla

• Suomen Tilastoseura juhlii yli satavuotista historiaansa. Tilaisuuteen ovat tervetulleita kaikki tilastotieteestä kiinnostuneet (seuran jäsen ei tarvitse olla).
  • tilastoseura.fi/pages/tilastopaivat.html

3.–7. heinäkuuta, Aalborg, Tanska
29th Nordic Congress of Mathematicians with EMS

• Tapahtuma kokoaa yhteen pohjoismaisia matemaatikoita kaikilta aloilta. Samalla juhlistetaan Tanskan matemaattisen yhdistyksen 150-vuotista historiaa. Runsaasti eri alojen sessioita.
  • Sekä etä- että lähiosallistuminen mahdollista. Alennus matemaattisten seurojen jäsenille.
  • ncm29.math.aau.dk

31. heinäkuuta–4. elokuuta, Helsinki
IWOTA2023: 34th International Workshop on Operator Theory and its Applications

• Kansainvälisesti merkittävä matemaattisen analyysin konferenssi. Useita pääesitelmiä sekä monipuolisia sessioita operaattoriteorian ja sen sovellusten eri puolilta.
  • www.helsinki.fi/en/conferences/iwota2023

14.–18. elokuuta, Helsinki