29. pohjoismainen matemaatikkokongressi Aalborgissa 3-7.7. 2023

29. pohjoismainen matemaatikkokongressi

Pohjoismainen matemaatikkokongressi NCM (Nordic Congress of Mathematicians) on Islannin, Norjan, Ruotsin, Suomen ja Tanskan matemaattisten yhdistysten tapahtuma, joka järjestetään yleensä neljän vuoden välein.

29. pohjoismainen matemaatikkokongressi järjestetään yhteistyössä EMS:n (European Mathematical Society) kanssa Aalborgin yliopistolla 3.-7. heinäkuuta. Samalla vietetään vuonna 1873 perustetun Tanskan matemaattisen yhdistyksen 150. vuosijuhlaa.

Kahdeksan näkyvää matemaatikkoa eri matematiikan aloilta edistää alaamme kongressin pääesitelmissä, jotka järjestetään Aalborgin majesteettisessa Musiikkitalossa. Lisäksi ohjalmassa on lukuisia rinnakkaissessioita.

Kongressiin voi osallistua paikan päällä tai etäosallistujana. SMY:n ja muiden pohjoismaisten matemaattisten yhdistysten jäsenille osallistumismaksut ovat merkittävästi alennetut.

Kongressin verkkosivu: https://ncm29.math.aau.dk/