SMY aloittaa etäkollokviot

SMY:n perinteiseen toimintaan on kuulunut kollokvioesitelmät. Ravistelemme perinteitä hieman ja aloitamme syksyllä 2023 etäkollokvioesitelmät, joita voi seurata suoraan verkon välityksellä tavallisen etäseminaarin tapaan tai yhteisöllisemmin suomalaisten yliopistojen matematiikan laitoksilla järjestettävissä katselutilaisuuksissa.

Etäkollokvioesitelmiä tullaan järjestämään kahdesti vuodessa: syys- ja kevätlukukausilla. Puhujien ja aiheiden valinnassa korostuu ajankohtaisuus ja yleinen kiinnostavuus matemaatikkoyhteisölle. Ja vaikka aiheet ovat tieteellisesti korkeatasoisia, esitelmät eivät ole kapean alan tutkijoille suunnattuja teknisiä seminaareja vaan laajemmalle yleisölle tarkoitettuja kollokviopuheita.

Ensimmäinen SMY:n etäkollokvio pidetään keskiviikkona 18. lokakuuta 2023 klo 16:15. Puhujana on professori Heather Macbeth Fordham-yliopistosta ja esitelmän aihe liittyy matematiikan tietokoneformalisointiin. Esitelmän tarkempi otsikko ja sen Zoom-linkki ilmoitetaan viimeistään kaksi viikkoa ennen kollokviota. Tervetuloa virtuaalisesti tai omalla yliopistollasi!

A mathematician (Shinji Koshida) with a screen.