Matematiikan päivät 2022

Joka toinen vuosi järjestettävä Matematiikan päivät pidettiin 2022 Tampereen yliopistolla; koronatilanteen vuoksi etätapahtumana. Paikallisena järjestäjänä toimivat Tampereen yliopiston Tietotekniikan yksikön matematiikan tutkimusryhmät.

Kuuden kutsutun pääesitelmän pitäjät olivat Gabriele Eichfelder, Kaie Kubjas, Daniele Mundici, Daniel Reinholz, Sara Sommariva ja Ville Vuorinen. Lisäksi 29 rinnakkaissessiossa pidettiin yhteensä 82 esitelmää sekä paneelikeskusteluja. Matematiikan päivien ohjelma kokonaisuudessaan on tapahtuman Tampereen yliopiston verkkosivuilla.

Matematiikan päivien 2022 tieteellisen toimikunnan muodostivat Esko Turunen (TAU, puheenjohtaja), Tuomo Kuusi (HY, SMY), Maarit Järvenpää (OuY), Kaisa Miettinen (JyY), Pauliina Ilmonen (Aalto) sekä Sampsa Pursiainen (TAU). Paikalliseen järjestelytoimikuntaan kuuluvat Esko Turunen, Riikka Kangaslampi, Kerkko Luosto ja Jani Hirvonen.

Linkki: Matematiikan päivät 2022

Rinnakkaissessioita Matematiikan päiviltä 2022